Forum na którym prowadze 'dziennik' mojego Eclipse
Jednostka 420a (o innym oznaczeniu "L4 MPI Y"). Po czym łatwo odroznic ta jednostke od wersji 4g63 (euro)? rozrzad jest po lewej stronie patrzac od przodu samochodu a dolot, akum..., puszka z bezpiecznikami jest po stronie prawej.
Silnik 420a czesto nazywany silnikiem chryslera, jest okresleniem po czesci blebnym biorac pod uwage iz jest to rodzima produkcja mitsubishi odsprzedana Chryslrowi w pewnym(blizej mi nie znanym) okresie czasu (byc moze w chwili polaczenia chryslera i mitsubishi w czasach gsdyb wspolnie Tworzyli DSM).
W konfiguracji z tym silnikiem czesto wystepuje skrzynia automatyczna (A604 (41TE)). miska skrzyni jest kształtem podobna do kwadratu i jest mocowana na 14 śrub na klucz 10.
plusy:
+zastapienie przeplywomierza MAP SENSOREM (Czujnikiem Ciśnienia Bezwzględnego). Map Sensor znajduej sie w kolektorze dolotowym
+seryjne sprzeglo spiekowe o troche wiekszym potencjale niz moc seryjna (smiem twierdzic ze do 170-180 koni)
+skrzynia ma dluzsze przelozenia(niz w wersji 4g63)
+tloki, korbowody i skrzynia maja wiekszy potencjal (do okolo 230 koni max na serii, wytrzymalosc skrzyni bardziej zalezy od momentu niz kuni... 400 nm juz niestety nie znosi)
+Ori dolot posiada tlumik drgań rezonasowych, oraz komore rozprezajaca tuz przed wejsciem do kolektora dolotowego (smiem twierdzic ze moze to pelnic role w stylu strumienic dolotowej)
Minusy:
-Drozsze czesci niz do jednostki 4g63
-Temperatura panujaca we wnetrzu komory silnikowej (normalna temperatura cieczy chlodzacej wynosi 103 stopnie celcjusza, wentylator zalacza sie przy okolo 106 stopnia celcjusza)
Sprzęgło - jest to sachs 3089 998 801 i kosztuje okolo 1000zł - jest to orginał nie ma żadnych zamienników jest to sprzęgło spiekowe, nierozbieralna a więc bez możliwości regeneracji...
Filtr powietrza - taki sam jak w 4g63
Filtr Oleju - filtr taki sam jak w faicie cinqueciento ;p i bardzo podobnym silniku 420H (z chryslera Neona) a wlasciwie jest to "OP 534", jednak rozsadniejszym rozwiazaniem jest zalozenie filtra z jednostki 4g63T (rowniez pasuje i jest sporo wiekszy)
Olej silnikowy - 10w30 pelny syntetyk... jednakze oleje stosuje sie wedle uznania...(temat rzeka) -do silnika wchodzi okolo 4,2 litra oleju (z autopsji: raz weszlo mi tylko 3,8l, a ostatnio przy filtrze od turbo weszlo 4,3litra)
Olej do przekladni automatycznej -
kiepuczi napisał/a:
Diamond ATF SP albo ekwiwalent czyli w Polsce dostepny ATF +3
- wchodzi okolo 3-4 litry
Olej do przekladni manualnej -
kiepuczi napisał/a:
tylko texaco MTX SP do manuali.
- wchodzi okolo 2,1 - 2,2 litra
plyn hamulcowy i plyn w silowniku sprzegla - DOT 3 lub DOT 4
autor tekstu: Goldi.
Offline