Mitsubishi Eclipse by elinwar

Forum na którym prowadze 'dziennik' mojego Eclipse


#1 2008-07-04 08:55:43

elinwar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-05-22
Posty: 220
Punktów :   

420a

Jednostka 420a (o innym oznaczeniu "L4 MPI Y"). Po czym łatwo odroznic ta jednostke od wersji 4g63 (euro)? rozrzad jest po lewej stronie patrzac od przodu samochodu a dolot, akum..., puszka z bezpiecznikami jest po stronie prawej.

Silnik 420a czesto nazywany silnikiem chryslera, jest okresleniem po czesci blebnym biorac pod uwage iz jest to rodzima produkcja mitsubishi odsprzedana Chryslrowi w pewnym(blizej mi nie znanym) okresie czasu (byc moze w chwili polaczenia chryslera i mitsubishi w czasach gsdyb wspolnie Tworzyli DSM).

W konfiguracji z tym silnikiem czesto wystepuje skrzynia automatyczna (A604 (41TE)). miska skrzyni jest kształtem podobna do kwadratu i jest mocowana na 14 śrub na klucz 10.

plusy:
+zastapienie przeplywomierza MAP SENSOREM (Czujnikiem Ciśnienia Bezwzględnego). Map Sensor znajduej sie w kolektorze dolotowym
+seryjne sprzeglo spiekowe o troche wiekszym potencjale niz moc seryjna (smiem twierdzic ze do 170-180 koni)
+skrzynia ma dluzsze przelozenia(niz w wersji 4g63)
+tloki, korbowody i skrzynia maja wiekszy potencjal (do okolo 230 koni max na serii, wytrzymalosc skrzyni bardziej zalezy od momentu niz kuni... 400 nm juz niestety nie znosi)
+Ori dolot posiada tlumik drgań rezonasowych, oraz komore rozprezajaca tuz przed wejsciem do kolektora dolotowego (smiem twierdzic ze moze to pelnic role w stylu strumienic dolotowej)


Minusy:
-Drozsze czesci niz do jednostki 4g63
-Temperatura panujaca we wnetrzu komory silnikowej (normalna temperatura cieczy chlodzacej wynosi 103 stopnie celcjusza, wentylator zalacza sie przy okolo 106 stopnia celcjusza)




Sprzęgło - jest to sachs 3089 998 801 i kosztuje okolo 1000zł - jest to orginał nie ma żadnych zamienników jest to sprzęgło spiekowe, nierozbieralna a więc bez możliwości regeneracji...

Filtr powietrza - taki sam jak w 4g63

Filtr Oleju - filtr taki sam jak w faicie cinqueciento ;p i bardzo podobnym silniku 420H (z chryslera Neona) a wlasciwie jest to "OP 534", jednak rozsadniejszym rozwiazaniem jest zalozenie filtra z jednostki 4g63T (rowniez pasuje i jest sporo wiekszy)

Olej silnikowy - 10w30 pelny syntetyk... jednakze oleje stosuje sie wedle uznania...(temat rzeka) -do silnika wchodzi okolo 4,2 litra oleju (z autopsji: raz weszlo mi tylko 3,8l, a ostatnio przy filtrze od turbo weszlo 4,3litra)

Olej do przekladni automatycznej -
kiepuczi napisał/a:
Diamond ATF SP albo ekwiwalent czyli w Polsce dostepny ATF +3
- wchodzi okolo 3-4 litry

Olej do przekladni manualnej -
kiepuczi napisał/a:
tylko texaco MTX SP do manuali.
- wchodzi okolo 2,1 - 2,2 litra

plyn hamulcowy i plyn w silowniku sprzegla - DOT 3 lub DOT 4


autor tekstu: Goldi.


http://www.motostat.pl/user_images/21227/icon4.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.077 seconds, 11 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.akadeniashibusen.pun.pl www.ninjaznaruto.pun.pl www.rf-bears.pun.pl www.wladcy-moch-ikariam.pun.pl www.forumea.pun.pl