Jednostka 420a (o innym oznaczeniu "L4 MPI Y"). Po czym łatwo odroznic ta jednostke od wersji 4g63 (euro)? rozrzad jest po lewej stronie patrzac od przodu samochodu a dolot, akum..., puszka z bezpiecznikami jest po stronie prawej.
Silnik 420a czesto nazywany silnikiem chryslera, jest okresleniem po czesci blebnym biorac pod uwage iz jest to rodzima produkcja mitsubishi odsprzedana Chryslrowi w pewnym(blizej mi nie znanym) okresie czasu (byc moze w chwili polaczenia chryslera i mitsubishi w czasach gsdyb wspolnie Tworzyli DSM).
W konfiguracji z tym silnikiem czesto wystepuje skrzynia automatyczna (A604 (41TE)). miska skrzyni jest kształtem podobna do kwadratu i jest mocowana na 14 śrub na klucz 10.
plusy: +zastapienie przeplywomierza MAP SENSOREM (Czujnikiem Ciśnienia Bezwzględnego). Map Sensor znajduej sie w kolektorze dolotowym +seryjne sprzeglo spiekowe o troche wiekszym potencjale niz moc seryjna (smiem twierdzic ze do 170-180 koni) +skrzynia ma dluzsze przelozenia(niz w wersji 4g63) +tloki, korbowody i skrzynia maja wiekszy potencjal (do okolo 230 koni max na serii, wytrzymalosc skrzyni bardziej zalezy od momentu niz kuni... 400 nm juz niestety nie znosi) +Ori dolot posiada tlumik drgań rezonasowych, oraz komore rozprezajaca tuz przed wejsciem do kolektora dolotowego (smiem twierdzic ze moze to pelnic role w stylu strumienic dolotowej)
Minusy: -Drozsze czesci niz do jednostki 4g63 -Temperatura panujaca we wnetrzu komory silnikowej (normalna temperatura cieczy chlodzacej wynosi 103 stopnie celcjusza, wentylator zalacza sie przy okolo 106 stopnia celcjusza)
Sprzęgło - jest to sachs 3089 998 801 i kosztuje okolo 1000zł - jest to orginał nie ma żadnych zamienników jest to sprzęgło spiekowe, nierozbieralna a więc bez możliwości regeneracji...
Filtr powietrza - taki sam jak w 4g63
Filtr Oleju - filtr taki sam jak w faicie cinqueciento ;p i bardzo podobnym silniku 420H (z chryslera Neona) a wlasciwie jest to "OP 534", jednak rozsadniejszym rozwiazaniem jest zalozenie filtra z jednostki 4g63T (rowniez pasuje i jest sporo wiekszy)
Olej silnikowy - 10w30 pelny syntetyk... jednakze oleje stosuje sie wedle uznania...(temat rzeka) -do silnika wchodzi okolo 4,2 litra oleju (z autopsji: raz weszlo mi tylko 3,8l, a ostatnio przy filtrze od turbo weszlo 4,3litra)
Olej do przekladni automatycznej - kiepuczi napisał/a: Diamond ATF SP albo ekwiwalent czyli w Polsce dostepny ATF +3 - wchodzi okolo 3-4 litry
Olej do przekladni manualnej - kiepuczi napisał/a: tylko texaco MTX SP do manuali. - wchodzi okolo 2,1 - 2,2 litra
plyn hamulcowy i plyn w silowniku sprzegla - DOT 3 lub DOT 4
autor tekstu: Goldi.
|